Løbehold

Løbehold, forår / sommer 2017

 

I år løber alle hold onsdage kl. 19

 

Vi løber fra Løbestedet ved Egholmskolens hovedindgang, dog fra Mosen (Rendsagervej 5) den sidste onsdag i hver måned.

Du kan frit vælge fra uge til uge, hvilket hold du vil løbe på.

For alle hold gælder, at du skal være fyldt 15 år.

Vi glæder os til at se jer !

 

Hold 1 – Begynderholdet (Susan og Nis)

For kvinder/mænd som har lyst til at løbe, men endnu ikke er kommet i gang.

Man skal regne med at være aktiv 30-45 min. pr. gang.

Vi starter langsomt op, med mere gang end løb, for at forebygge overbelastning.

Målet er at kunne løbe 30 minutter henimod september, hvor vi så småt begynder at løbe med de andre hold, så man kan blive udfordret på den gode måde.

Og så skal vi samtidig have det sjovt - det er vigtigt!

 

Hold 2 – Motionsholdet (Thyge)

Det vigtigste på motionsholdet er, at du også kommer til den næste gang træning!

Vi skal løbe længere ture på 6-8 km, med intervaller på 1 km løb og et minut gang.

Tempoet er mellem 6 og 7 min pr. kilometer.

En gang om måneden løber vi 10 km i 1 km intervaller.

Vi løber også tempoløb hvor målet er, at kunne løbe 5 km på 30 min eller hurtigere.

Derudover supplerer vi træningen med let styrketræning af mave, ryg og ben og vi løber også korte intervaller.

Vi kommer rundt i Vallensbæk, Ishøj og Brøndby, og ser en masse forskellige steder.

Se programmer til motionsholdet her

 

Hold 3 - intervalholdet (Lotte)

Dette er holdet med masser af sjove intervaller og afveksling. Man skal kunne løbe 7 km uden stop.

Hver 3. eller 4. uge løber vi længere ture uden intervaller.

Løbetempoet på dette hold kommer ikke over 6 min. pr. km.

Der bliver mange forskellige ture, og intervaltyper, og forhåbentlig gode oplevelser og løbeture.

Distancen ligger ikke fast fra gang til gang, men vil afhænge af dagen, og dit eget løb, idet intervallerne primært vil være individuelle.

Målet er at øge dit løbetempo, og til efteråret løber vi op til 10-12 km.

 

Hold 4 – Løbeholdet (Jesper og John)

For løberen, der løber 2-3 gange pr. uge. For at kunne deltage på dette hold, bør du kunne løbe 10 km på 55 minutter, svarende til knap 11 km/timen eller 5,30 min./km.

Vi løber ca. 60-75 minutter. Hvor langt det bliver, afhænger af de fremmødte og hvad vi finder på under løbeturen. Vi vil forsøge at gøre turene så afvekslende som muligt.

Uanset hvordan træningen afvikles, er det målet at vi alle bliver udfordret, og ingen kommer til at kede sig.

 

Hold 5 – Løbeholdet med lidt mere fart på (Niels og Lars)

Er for den rutinerede løber, der ofte løber 3-4 gange pr. uge. For at kunne deltage på dette hold, bør du kunne løbe 15 km med en fart pr. km på ca. 5,15 eller ca. 11,5 km/timen.

Vi løber ca. 60-75 minutter. Hvor langt det bliver, afhænger af de fremmødte og hvad vi finder på under løbeturen. Vi vil forsøge at gøre turene så afvekslende som muligt.

Uanset hvordan træningen afvikles, er det målet at vi alle bliver udfordret, og ingen kommer til at kede sig.

 

 

Kontakt Løb i Vallensbæk - kontakt@lobivallensbaek.dk